strona główna idea aktualności nasi eksperci program materiały galeria linki


nasi eksperci

mec. Joanna Kostrzewska

Na co dzień pracuje w Kancelarii Dr Krystian Ziemski & Partners - specjalizuje się w prawie administracyjnym ze szczególnym uwzględnieniem prawa samorządowego. Opiniuje oraz opracowuje kompleksowe rozwiązania związane z dostępem do informacji publicznej, wspiera prawnie jednostki samorządu terytorialnego, rozwiązuje bieżące problemy związane z zagadnieniami dotyczącymi gospodarki odpadami komunalnymi, doradza samorządom w problemach związanych z prawem ochrony środowiska.

Sergiusz Kuczyński

Ekspert ds. handlu zagranicznego i logistyki międzynarodowej. Szkoleniowiec, konsultant, wykładowca Wydziału Ekonomicznego UMCS. Opiekun i wykładowca studiów podyplomowych Handel Zagraniczny w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Doktorant w Zakładzie Stosunków Międzynarodowych Wydziału Politologii UMCS w Lublinie. Zajmuje się tematyką dyplomacji ekonomicznej i międzynarodowych stosunków gospodarczych.

Przedsiębiorca prowadzący działalność w sferze handlu zagranicznego. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem. Pracował m.in. w dziale eksportu Firmy Cukierniczej "Solidarność", Intrall Polska, dziale logistyki PZ Cormay, Makrochem. Pełnił funkcję Prezesa Zarządu Europejskiej Grupy Wermikulitowej Sp. z o.o. Aktualnie zaangażowany w realizację projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących handlu zagranicznego i logistyki. Ekspert ds. internacjonalizacji MŚP.

Prof. Andrzej Blikle

Profesor nauk matematycznych w obszarze informatyki, członek Europejskiej Akademii Nauk (Academia Europaea). W latach 1970–1990 wykładał m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Berkeley University (USA), Kopenhagen University i Technical University of Denmark (DK), Linkoping University (S). W obszarze biznesowym jest dyplomowanym mistrzem cukierniczym, a w latach 1990–2010 pełnił funkcję prezesa zarządu firmy „A.Blikle Sp. z o.o.”.Obecnie jest wiceprzewodniczącym rady nadzorczej tej firmy. Od roku 2008 prowadzi też działalność gospodarczą ANDRZEJ BLIKLE DORADCA, specjalizując się w szkoleniach z zakresu zarządzania kompleksową jakością (TQM) i zarządzania godnościowego.

W obszarze społecznym był członkiem założycielem i prezesem dwóch kadencji Polskiego Towarzystwa Informatycznego, w latach 2002–2005 prezesem zarządu Polskiej Federacji Producentów Żywności, członkiem założycielem i prezesem stowarzyszenia kupców „Nowy Świat”, a obecnie pełni fukcję członka założyciela i prezesa stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych. Działa w blisko trzydziestu organizacjach społecznych, obywatelskich i gospodarczych.

Rafał Jurkowlaniec

Studiował nauki polityczne na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończył politologię ze specjalizacją media i komunikowanie polityczne w Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów we Wrocławiu. Pracę zawodową rozpoczął w 1991 roku w biurze prasowym Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, skąd trafił do wrocławskiego oddziału Gazety Wyborczej.

Jako dziennikarz specjalizował się w tematyce ekonomicznej. W latach 1993-1997 był redaktorem naczelnym Radia Eska Wrocław, pierwszej komercyjnej rozgłośni radiowej na Dolnym Śląsku. W 1997 roku objął stanowisko prezesa zarządu Radia Manhattan w Łodzi jednocześnie organizując sieć lokalnych rozgłośni radiowych Radia Eska. Do 2000 roku kierował także redakcją dolnośląskiego tygodnika ”Słowo Sportowe”. W latach 1999-2003 był dyrektorem generalnym Sportowej Spółki Akcyjnej Śląsk Wrocław, właściciela klubu koszykarskiego. W tym czasie drużyna zdobywała wielokrotnie tytuł Mistrza Polski i brała udział w rozgrywkach elitarnej koszykarskiej Euroligi. Do 2003 roku kierował także wydawnictwem Super Basket – właścicielem najpopularniejszego magazynu koszykarskiego w Polsce. W 2003 roku został Dyrektorem Biura Sportu i Rekreacji w Urzędzie Miejskim we Wrocławiu. Dwa lata później wrócił do mediów jako redaktor naczelny Programu I Polskiego Radia. Od połowy 2006 był pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Wrocławia do spraw Euro 2012. W grudniu 2006 roku objął funkcję dyrektora generalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Decyzją premiera Donalda Tuska 29 listopada 2007 roku został powołany na stanowisko Wojewody Dolnośląskiego. W lipcu 2008 roku stanął na czele Dolnośląskiego Komitetu Organizacyjnego Euro 2012. Jako przewodniczący opracowywał harmonogram działań niezbędnych do zorganizowania mistrzostw Europy w 2012 na terenie województwa dolnośląskiego. Kiedy Wrocław wypowiedział umowę wykonawcy stadionu miejskiego, jako wojewoda dopytywał władze miasta, czy nowy wykonawca jest w stanie zakończyć budowę w wyznaczonym terminie, czyli do czerwca 2011. Pełniąc funkcję wojewody dolnośląskiego brał m.in. czynny udział w akcji przeciwpowodziowej, która nawiedziła Dolny Śląsk wiosną i latem 2010 roku. Jako wojewoda stał na czele wojewódzkiego sztabu kryzysowego. Wielokrotnie odwiedzał także zalane tereny oraz poszkodowanych mieszkańców. Kiedy powódź zniszczyła Bogatynię Rafał Jurkowlaniec złożył wniosek do MSWiA o dopisanie jej do listy 14 gmin, które najbardziej ucierpiały w powodziach, jakie nawiedziły kraj w maju i w czerwcu.

1 grudnia 2010 Rafał Jurkowlaniec, głosami radnych sejmiku, został wybrany  marszałkiem województwa. Pełniąc ten urząd wdrożył w życie autorski projekt opieki perinatologicznej dla kobiet na Dolnym Śląsku. Jednym z najważniejszych punktów programu jest dostęp kobiet do znieczulenia przy porodzie. Program zakłada, że w szpitalach będą działać bezpłatne szkoły rodzenia, w których kobiety zainteresowane porodem w znieczuleniu będą mogły skorzystać m.in. z konsultacji anestezjologicznej. W lutym 2014r. zrezygnował z funkcji marszałka województwa.

Decyzją Walnego Zgromadzenia Wspólników Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej z dnia 30 czerwca 2014 roku, Rafał Jurkowlaniec został powołany na stanowisko prezesa spółki. Funkcję tę pełnił do kwietnia 2016r.

W lipcu 2015 r. Rafał Jurkowlaniec jednogłośną decyzją delegatów Dolnośląskiego Związku Kolarskiego wybrany został na stanowisko prezesa związku.

Prof. dr hab. Jacek Szlachta

Prof. dr hab. Jacek Szlachta jest pracownikiem naukowym w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, wiceprzewodniczącym Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, jest członkiem Kolegium Redakcyjnego Gospodarki Narodowej, Naukowej Rady Statystyki GUS oraz członkiem Akademii Gospodarki Przestrzennej Niemiec. W latach 2002-2004 był przewodniczącym Rady Polityki Regionalnej Państwa, ponadto był szefem kilkunastu zespołów ekspertów które przygotowywały różne dokumenty dla Rządu, samorządów województw i różnych miast, m.in.: Ekspercką Koncepcję Przestrzennego Zagospodarowana Kraju (wiceszef zespołu - 2007-2009), Terytorialny Przegląd Polski OECD, Strategię Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 (2006-2007), Strategie Rozwoju Województwa Warmińsko-Mazurskiego (2000-2001 i 2004-2006), itp. Był zaangażowany jako ekspert w przygotowywanie pozycji negocjacyjnej Polski w sferze europejskiej polityki spójności na lata 2004-2006 i 2007-2013 oraz kierował zespołami w dwu międzynarodowych programach badawczych finansowanych w ramach Programów Ramowych Unii Europejskiej (2001-2002 i 2006-2007).

Dorobek publikacyjny Prof. J. Szlachty liczy ponad 200 pozycji, które są poświęcone: rozwojowi regionalnemu, europejskiej polityce spójności i funduszom strukturalnym UE, zagospodarowaniu przestrzennemu; jego teksty były publikowane m.in.: w Szwecji, USA, przez OECD i Komisję Europejską. Jacek Szlachta był wykładowcą lub referentem na konferencjach w ponad 25 krajach świata, organizowanych także przez OECD, Radę Europy, Unię Europejską, itd. Był visiting scholar w Massachusetts Institute of Technology (MIT) oraz Strathclyde University.

dr hab. inż. arch. Marek Wysocki

Pracownik naukowy Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej.

Dyrektor Centrum Projektowania Uniwersalnego, pierwszego w Polsce centrum badawczo-rozwojowego realizującego cele wdrażania koncepcji projektowania uniwersalnego w projektowaniu środowiska fizycznego, produktów i usług.

Ekspert z zakresu projektowania przestrzeni dostępnej dla osób z niepełnosprawnością i osób starszych. Autor ponad 70 różnych publikacji z tematyki projektowania dla wszystkich oraz ekologii i zrównoważonego rozwoju. Jest autorem m. in. monografii „Projektowanie otoczenia dla osób niewidomych. Pozawzrokowa percepcja przestrzeni” (2010). Od 2010 roku prowadzi na Politechnice Gdańskiej badania dostępności obiektów w zakresie realizacji koncepcji projektowania uniwersalnego. Jest twórca programu edukacyjnego „Projektowanie Przestrzeni Wspólnej” realizowanego od 2004 roku na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej i w miastach województwa pomorskiego. Od 2014 roku prowadzi warsztaty partycypacyjne z udziałem osób z niepełnosprawnościami w zakresie projektowania przestrzeni zamieszkania zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.

Audytor dostępności obiektów i przestrzeni publicznych. Autor Standardów Dostępności przestrzeni publicznych, które zarejestrowane zostały na Politechnice Gdańskiej jako rozwiązanie innowacyjne. Prowadzi konsekwentnie wdrożenia Standardów Dostępności w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w polskich miastach. Jest pierwszym w Polsce „Access Oficerem”, powołanym na to stanowisko w 2014 roku przez samorząd Miasta Gdyni.

Członek Komisji Ekspertów ds. Osób Niepełnosprawnych przy Rzeczniku Praw Obywatelskich. Współpracownik wielu organizacji pozarządowych działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jako ekspert Grupy ON Inclusion 14-20 działa na rzecz wdrożenia koncepcji projektowania uniwersalnego w ramach programów unijnych (EFSI). Członek Grupy Roboczej Krajowych Inteligentnych Specjalizacji działającej przy Ministerstwie Rozwoju.

Zwolennik konsekwentnego wprowadzenia zapisów Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnością do polskiego porządku prawnego. Propagator idei równoprawnego dostępu osób z ograniczeniami mobilności i percepcji do przestrzeni publicznej oraz powszechnej edukacji. Od ponad dekady konsekwentny popularyzator idei projektowania uniwersalnego, za co m.in. został nagrodzony w 2013 roku Medalem „Gdynia bez Barier”. Społecznik, udzielający się na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnością. Wśród grona swoich przyjaciół ma wielu, którzy na co dzień zmagają się z problemami i ograniczeniami fizycznymi lub percepcji, traktując ich zawsze jak równych sobie partnerów w realizowanych wspólnie działaniach.



Paweł Grzybowski

Absolwent Wydziału  Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Prawnik w dziale prawa podatkowego Kancelarii Ziemski & Partners z Poznania. Doktorant w Katedrze Prawa Finansowego Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Zawodowo oraz naukowo zajmujący się zagadnieniami prawa podatkowego ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług.

Łukasz Małecki

Członek korpusu Służby Cywilnej, od 2007 r. związany zawodowo z rozwojem regionalnym w ramach funduszy europejskich. Odpowiadał m.in. za prowadzenie spraw dotyczących wsparcia społeczeństwa informatycznego w ramach PO Innowacyjna Gospodarka. Od 2013 r. realizował zadania związane z przygotowaniem Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Obecnie odpowiada za nadzór nad wdrażaniem działań POIR realizowanych w trybie konkursowym, skierowanych do przedsiębiorstw i jednostek naukowych.

Krystyna Górnicka

Absolwentka politologii na Uniwersytecie Zielonogórskim, ukończyła podyplomowe studia z zarządzania funduszami i projektami Unii Europejskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicz w Poznaniu oraz ekonomii społecznej. Pracowała przy realizacji projektów w organizacji pozarządowej oraz jednostce samorządu terytorialnego. Od 2015 r. pracownik Wydziału Monitorowania i Ewaluacji w Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym – Lubuskie 2020.

Małgorzata Zasina

Absolwentka Politologii na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego, ukończyła podyplomowe studia Finanse i rachunkowość na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od kilkunastu lat zajmuje się funduszami europejskimi. Posiada doświadczenie w przygotowaniu, realizacji i rozliczaniu projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE w perspektywie finansowej 2007-2013. Obecnie pracuje jako specjalista ds. funduszy europejskich w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich.

Joanna Bosiacka-Kniat

Kierownik Działu Programów Badawczych w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Ekspert Komisji Europejskiej  oceniający wnioski w programach ramowych od 2009 r. Doświadczona w pisaniu wniosków w 6., 7. Programie Ramowym UE i w Horyzoncie 2020 oraz w realizacji projektów zarówno w roli koordynatora, jak i partnera. Na co dzień zajmuje się doradztwem w pozyskiwaniu środków na badania i innowacje dla instytucji naukowych oraz przedsiębiorstw. Udziela również wsparcia w poszukiwaniu partnerów zagranicznych przy budowie konsorcjum, w pozyskiwaniu i rozliczaniu środków wspomagających uczestnictwo w projektach badawczych UE, a także w rozliczaniu projektów. Autorka oraz trenerka prowadząca szkolenia dotyczące pisania wniosków, zarządzania, rozliczania projektów, raportowania oraz strategii pozyskiwania środków na badania.

Tomasz Siemiński

Ukończył filologię polską w Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze oraz Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. L. Solskiego we Wrocławiu. Z Regionalnym Centrum Animacji Kultury w Zielonej Górze związany od 2003 r. W 2012 dyrektor Centrum Artystyczno-Kulturalnego „Zamek” w Krośnie Odrzańskim. Od grudnia 2012 r. dyrektor Regionalnego Centrum Animacji Kultury.

Jan Krzysztof Bielecki - Przewodniczący Rady Partnerów EY Polska

Były Premier Rzeczpospolitej Polskiej, Minister ds. Integracji Europejskiej, współzałożyciel Kongresu Liberalno-Demokratycznego i Unii Wolności oraz Dyrektor Wykonawczy Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju w Londynie, jest obecny w życiu politycznym i gospodarczym Polski od ponad 20 lat. Od października 2003 do stycznia 2010 roku pełnił funkcję Prezesa Banku Pekao S.A. Od 2008 roku do 2013 był członkiem Rady Powierniczej Muzeum Narodowego w Warszawie. W 2013 roku Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego powołał go na kolejną 5-letnią kadencję. W listopadzie 2009 roku został powołany na Przewodniczącego Rady Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych (PISM) i pełnił tę funkcję do grudnia 2015. PISM jest czołowym środkowoeuropejskim think tankiem zajmującym się polityką zagraniczną, integracją europejską, bezpieczeństwem oraz międzynarodowymi stosunkami gospodarczymi. W marcu 2010 r. został powołany przez premiera Donalda Tuska na przewodniczącego Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów. Podstawowym zadaniem Rady Gospodarczej jest przedstawianie premierowi niezależnej i obiektywnej opinii na temat bieżących i planowanych działań rządu. Rada ocenia również sytuację społeczno-ekonomiczną Polski na tle zjawisk zachodzących w Europie i gospodarce globalnej. Pełnił swoją funkcję do grudnia 2014. W styczniu 2015 dołączył do EY Polska jako przewodniczący Rady Partnerów.

Paweł Tynel

Partner. Lider Grupy Zarządzania Innowacjami EY. Szef Działu Doradztwa Podatkowego EY w Katowicach i Krakowie.

Paweł Tynel jest szefem zespołu Działu Ulg i Dotacji Inwestycyjnych wspierającego inwestorów krajowych i zagranicznych w ubieganiu się o pomoc publiczną z funduszy UE oraz ze środków budżetowych. Specjalizuje się w negocjacjach pakietów pomocy publicznej dla największych inwestycji zagranicznych w Polsce oraz realizacji projektów B+R. Ma ponad 14-letnie doświadczenie związane z doradztwem przy wykorzystaniu funduszy strukturalnych UE oraz prowadzeniem działalności na terenie specjalnych stref ekonomicznych. W swojej praktyce prowadził wiele projektów dotyczących procesu wyboru lokalizacji inwestycji uwzględniających – obok zachęt inwestycyjnych – także czynnik dostępu do wykwalifikowanych kadr, koszty pracy, aspekty logistyczne, jak również współpracę z lokalnymi władzami oraz sektorem naukowym. Głównymi klientami Pawła są przedsiębiorstwa i koncerny z branży motoryzacyjnej, chemicznej, spożywczej, stalowej oraz centra usług biznesowych. Jest autorem szeregu publikacji oraz artykułów na temat pomocy publicznej oraz zachęt inwestycyjnych, włączając w to raport Specjalne Strefy Ekonomiczne po 2020 roku.

Dariusz Urbański

Trener, wykładowca oraz audytor projektów unijnych w zakresie zamówień publicznych i zarządzania. Prowadził szkolenia w zakresie: Ustawy PZP; zasady konkurencyjności; pozyskiwania funduszy; zarządzania projektami, zarówno dla podmiotów prywatnych, organizacji pozarządowych jak i jednostek sektora publicznego. W latach 2002-2007 w Centrum Kształcenia i Wychowania Ochotniczych Hufców Pracy w Rowie – Trzcińsku pełnił funkcję st. specjalisty ds. realizacji programów europejskich. Od 2007 roku zatrudniony w Urzędzie Miasta i Gminy w Myśliborzu jako kierownik referatu ds. integracji z Unią Europejską, a od 2011 roku piastuje samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych oraz pełni nadzór nad „Myśliborskim Centrum Biznesu”. W 2008 roku ukończył studia podyplomowe w Wyższej Szkole Zawodowej „Kadry dla Europy” w Poznaniu o specjalności Pozyskiwanie Funduszy Unii Europejskiej. W 2010 roku ukończył podyplomowe studia Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Szczecinie w zakresie „Zamówienia publiczne”. Posiada akredytację doradcy ds. Funduszy Europejskich – Akredytacja nr 035/2008 Centrum Wspierania Projektów Europejskich we Wrocławiu; certyfikat nr 02346323-01-66VE – w zakresie Zarządzanie Projektami PRINCE2 Foundation oraz certyfikat nr 02354418-01-7VVU – w zakresie Zarządzanie Projektami PRINCE2 Practitioner.

Justyna Baranowska

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kilkunastoletni pracownik Państwowej Inspekcji Pracy, obecnie na stanowisku starszego inspektora pracy. Sprawuje nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem przepisów z zakresu prawa pracy, w szczególności w zakresie zatrudniania pracowników, ich wynagradzania, rozliczania czasu pracy i urlopów wypoczynkowych, uprawnień związanych z rodzicielstwem. Koordynuje tematy związane z zatrudnianiem na podstawie umów cywilnoprawnych oraz delegowaniem pracowników w ramach świadczenia usług na terytorium UE. Wykładowca seminaryjny oraz autor publikacji w tematyce prawa pracy.

Joanna Daniłowicz

Radca prawny. Ekspert w zakresie zarządzania ryzykiem prawnym. Jej wieloletnie doświadczeni w pracy dla kilku międzynarodowych kancelarii obejmuje doradzania przy transakcjach (M&A oraz Private Equity), doradztwo w zakresie prawa gospodarczego i handlowego, analiz transakcyjnych oraz zarządzania ryzykiem prawnym. Zarządzała firmą doradczą specjalizującą się w prawie ochrony przyrody i analizach aspektu różnorodności biologicznej przy inwestycjach. Była pierwszym przedstawicielem Polski w pracach Unijnej Platformy Biznes i Bioróżnorodność przy Komisji Europejskiej.

Robert Stępowski

Ekspert i konsultant w dziedzinie marketingu terytorialnego oraz personal brandingu. Propagator wiedzy marketingowej. Założyciel platformy www.MarketingMiejsca.com.pl (2008). Autor corocznych raportów: „Wydatki promocyjne polskich miast i województw” i "Najlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów".

Od 16 lat: szkoli, wykłada, pisze i publikuje – jako: dziennikarz, autor książek i bloger. Jego liczne artykuły i komentarze publikowane były m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Dzienniku Gazecie Prawnej”, na portalach Onet Biznes, Wirtualnemedia.pl, PRoto.pl oraz w magazynach „BRIEF”, „Rynek Turystyczny” i Piśmie Samorządu Terytorialnego „Wspólnota”. Współpracował z radiową Jedynką oraz kierował działem online Radia Dla Ciebie (mazowiecka rozgłośnia Polskiego Radia) i tygodnikiem „Nasze Miasto”. Jest autorem książek: „Inny świat, czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” (2012), „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów” (2014 i 2015), „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” (2014), „Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?” (2015), „Jak osiągnąć sukces” (2015), „Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja” (2016) oraz współautorem publikacji „Marketingowe Vademecum Wiedzy Lidera Samorządowego”, cz. 1 i 2. Od 2010 roku prowadzi wydawnictwo ROSTER (print i online) oraz agencję doradczą. Autor bloga www.TrescJestNajwazniejsza.pl.

Gracjana Pawlak

Konsultantka Gestalt w zakresie budowania i rozwoju zespołów. Ukończyła międzynarodowe półtoraroczne szkolenie Gestalt Practitioner in Organizations. Coach biznesu. Ukończyła szkolenie akredytowane przez ICF na poziomie ACC i specjalizuję się w coachingu finansowym. Psychoterapeutka, certyfikowaną przez European Association for Psychotherapy, Polskie Towarzystwo Psychoterapii Gestalt oraz przez Instytut Terapii Gestalt w Krakowie. Trenerka rozwoju osobistego. Kompetencje zdobyła w Szkole Trenerów i Psychoterapeutów Instytutu Terapii Gestalt w Krakowie. Mentorka, swoją wiedzą i doświadczeniem służy osobom rozpoczynającym działalność gospodarczą oraz osadzonym w zakładach karnych. Założycielka Ośrodka Psychoterapii i Rozwoju w Zielonej Górze (istniejącego od 2009 r.), gdzie w latach 2012-2015 była koordynatorką jego zespołu terapeutycznego, a obecnie jest członkiem Zarządu.

Edyta Rudzka-Kamińska

Ukończyła studia magisterskie na kierunkuj pedagogicznym (2002 r.), pracowała w instytucjach pomocy społecznej dla dzieci, młodzieży i rodzin, oraz jako nauczyciel akademicki. Ma wieloletnie doświadczenie pracy, tworzenia i zarządzania organizacjami pozarządowymi. Członek zarządu Stowarzyszenia Ośrodek Psychoterapii i Rozwoju. Od 2010 r. posiada własną firmę (Kuźnia – Psychoterapia i Rozwój Osobisty), gdzie prowadzi psychoterapię, coaching oraz warsztaty, treningi i szkolenia.

Małgorzata Jażdżewska

Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi , tytuł magistra na kierunku Geografia uzyskała w roku 1984. Wykształcenie uzupełniające: Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menedżerska „Milenium” -studia podyplomowe Organizacji i Zarządzania „Menedżer w Oświacie”, Wyższa Szkoła Języka Angielskiego w Poznaniu- dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie dydaktyki języka angielskiego. Aktualnie jest w trakcie studiów doktoranckich na Uniwersytecie Zielonogórskim na kierunku Socjologia. W latach 2002-2004 brała udział w programie Euro-NGO Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i uzyskała tytuł specjalisty do spraw projektów unijnych –certyfikat Euro-NGO. Jest również absolwentką drugiej edycji Szkoły Liderów PAFW. Od roku 2011 pracuje na stanowisku zastępcy dyrektora Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze.

Agnieszka Kozakiewicz

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu . Od ponad 20 lat związana z bankowością. Z zawodu analityk finansowo-ekonomiczny. Od 2007 r. pracuje w Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Zielonej Górze. Obecnie Zastępca Kierownika Lubuskiego Funduszu Pożyczkowego .

Mirosław Odziemczyk

Pełnomocnik Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych ds. Współpracy ze Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi. W Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych od 2006 roku. Specjalizuje się w zagadnieniach marketingu terytorialnego w zakresie budowania oferty inwestycyjnej i jej promocji, pozyskiwania inwestorów oraz technik obsługi procesu inwestycyjnego. Autor oraz uczestnik około dwustu szkoleń i konferencji dla przedstawicieli samorządu regionalnego. Współautor i uczestnik wielu projektów realizowanych przez PAIiIZ dotyczących m.in. tworzenia regionalnego systemu wsparcia obsługi przedsiębiorców/inwestorów (COI/COIE), wsparcia działań studyjno-koncepcyjnych w przygotowaniu terenów inwestycyjnych, analiz atrakcyjności inwestycyjnej regionów, budowania narzędzi marketingowych promujących ofertę inwestycyjną gminy. Autor projektu „wzorcowej witryny internetowej gminy przeznaczonej dla inwestorów”. Od 2007 roku odpowiedzialny za koordynację współpracy pomiędzy PAIiIZ i SSE w zakresie przygotowania i promocji oferty inwestycyjnej oraz monitoring zagadnień związanych z funkcjonowaniem stref. Utrzymuje bezpośredni kontakt, o charakterze doradczym i konsultacyjnym, z przedstawicielami wszystkich SSE. Współorganizuje przedsięwzięcia o charakterze informacyjno-szkoleniowym dla przedstawicieli samorządu, biznesu i Specjalnych Stref Ekonomicznych.

dr Arkadiusz Tarnowski

Zastępca Dyrektora Biura ds. Realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z trendami inwestycyjnymi, promocją gospodarczą kraju i regionów, azjatycką kulturą biznesową oraz internacjonalizacją przedsiębiorstw. Pełni obowiązki Oficera Łącznikowego Sektora Prywatnego dla Grupy Banku Światowego, pomagając polskim przedsiębiorcom w sprawach dot. procedur międzynarodowych zamówień publicznych. Szkoleniowiec z zagadnień dot. otoczenia biznesowego Japonii oraz Republiki Korei, promocji gospodarczej oraz ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw.

Sergiusz Kuczyński

Ekspert ds. handlu zagranicznego i logistyki międzynarodowej. Szkoleniowiec, konsultant, wykładowca Wydziału Ekonomicznego UMCS. Opiekun i wykładowca studiów podyplomowych Handel Zagraniczny w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Doktorant w Zakładzie Stosunków Międzynarodowych Wydziału Politologii UMCS w Lublinie. Zajmuje się tematyką dyplomacji ekonomicznej i międzynarodowych stosunków gospodarczych. Przedsiębiorca prowadzący działalność w sferze handlu zagranicznego. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem. Pracował m.in. w dziale eksportu Firmy Cukierniczej "Solidarność", Intrall Polska, dziale logistyki PZ Cormay, Makrochem. Pełnił funkcję Prezesa Zarządu Europejskiej Grupy Wermikulitowej Sp. z o.o. Aktualnie zaangażowany w realizację projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących handlu zagranicznego i logistyki. Ekspert ds. internacjonalizacji MŚP.

Krzysztof Puchacz

Prawnik, wykładowca akademicki, specjalista z zakresu finansów publicznych, kontroli zarządczej, zamówień publicznych oraz odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Były wieloletni pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie. Akredytowany Ekspert ŠKFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011). Autor wielu monografii z zakresu finansów publicznych i zamówień publicznych oraz stały współpracownik miesięcznika „Przetargi publiczne” i „Finanse publiczne”. Ceniony trener z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem, prowadzący szkolenia zamknięte między innymi dla Ministerstwa Skarbu Państwa, Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Państwowej Inspekcji Pracy, KRUS, Urzędów Wojewódzkich, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, Komendy Głównej Policji, Agencji Wywiadu; ABW, Urzędów Marszałkowskich i wielu innych jednostek sektora finansów publicznych.

Łukasz Żak

Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Od ponad 12 lat podejmuje działania wspierające polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych. Zaangażowany w inicjatywy Komisji Europejskiej (Euro Info Centre i Enterprise Europe Network) realizowane przy Zachodniopomorskim Stowarzyszeniu Rozwoju Gospodarczego – SCP. Aktywnie działa i wspiera przedsiębiorców w zakresie trangranicznego świadczenia usług, delegowania pracowników oraz budowania właściwych strategii eksportowych polskich firm. Doradzał kilkudziesięciu firmom, skutecznie prowadząc je przez zawiłości prawne w działalności zagranicznej m.in. w takich krajach jak Niemcy, Dania, Austria, Holandia, Wielka Brytania, Szwecja czy Norwegia. Autor licznych opracowań i szkoleń poświęconych transgenicznemu świadczeniu usług, działalności eksportowej oraz delegowaniu pracowników.

Marek Kamiński

Absolwent historii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze i podyplomowych studiów zarządzania projektami europejskimi na Uniwersytecie Wrocławskim i Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Sulechowie. Blisko 30 lat pracował w szkolnictwie jako nauczyciel, doradca metodyczny i konsultant. Od 2011 r. pracuje w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego jako dyrektor departamentu zajmującego się wdrażaniem EFS. Wcześniej kierował Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze. Współautor programów i podręczników nauczania historii w liceum. Od kilkunastu lat autor i realizator wielu projektów edukacyjnych współfinansowanych ze środków pomocowych UE. Jest ekspertem oceniającym wnioski projektowe w Programie Operacyjnym EWT Polska-Saksonia.

Anna Dobrowolska

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Stosunki Międzynarodowe Gospodarcze. Studia podyplomowe na kierunku Audyt i Kontrola Finansowa. Od 2010 r. Kierownik Wydziału Kontroli LRPO.

Sylwia Pędzińska

Jest absolwentką Politechniki Zielonogórskiej, Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Od blisko 18 lat zatrudniona w administracji publicznej szczebla państwowego, tj. w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju i samorządowego na stanowiskach kierowniczych związanych z polityką regionalną, z wdrażaniem i koordynacją programów UE, w tym funduszy przedakcesyjnych i strukturalnych.

Pierwszą pracę rozpoczęła w urzędzie marszałkowskim, zaraz po reformie administracyjnej, kiedy to Polska wchodziła na ścieżkę integracji z Unią Europejską. Brała udział w tworzeniu pierwszej Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego, była odpowiedzialna za przygotowanie i realizację m.in. pierwszego Kontraktu Wojewódzkiego. Brała udział w przygotowaniu wielu analiz społeczno-gospodarczych dla województwa lubuskiego. W latach 2001-2004 brała udział w przygotowaniu regionu lubuskiego do wdrażania funduszy strukturalnych, w tym m.in. odpowiedzialna była za cały komponent w tym zakresie w ramach projektu Twinning. Odbyła praktykę w urzędach administracji w Rządzie Kraju Związkowego Brandenburgia w Poczdamie.

Od 2004 roku pełni rolę eksperta z różnych dziedzin, w tym m.in. działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw, wsparcia pośredniego przedsiębiorstw, potencjału B+R i wdrożeniowego uczelni i jednostek naukowych.

Monika Zdrojek

Absolwentka politologii na Uniwersytecie Warszawskim, skończyła podyplomowe studia Inwestycje zagraniczne, promocja regionów i przedsiębiorczości w Szkole Głównej Handlowej, pracownik Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych od 13 lat, od ponad 12 lat w departamencie odpowiedzialnym za współpracę regionalną. Obecnie Zastępca Dyrektora w Departamencie Rozwoju Gospodarczego PAIiIZ. Odpowiedzialna m.in. za organizacje cyklicznego konkursu Grunt na Medal czy certyfikację regionalnych Centrów Obsługi Inwestora – Partnerów PAIiIZ.

Małgorzata Owieśniak

Główny specjalista w Departamencie Wsparcia Innowacyjności Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)– od kilkunastu lat zawodowo związana z tematyką wdrażania funduszy europejskich w obszarze rozwoju przedsiębiorczości.

W ostatnich latach zajmowała się głównie przygotowaniem, promocją i wdrażaniem programów dotyczących udzielania pomocy finansowej na realizację projektów inwestycyjnych, projektów związanych z uzyskiwaniem praw własności przemysłowej oraz internacjonalizacją działalności gospodarczej.

dołącz do nas

Wypełnij poniższy formularz i zostań słuchaczem Lubuskiej Akademii Rozwoju.